Veel gestelde vragen

Selecteer een onderwerp in één van de categorieën hieronder:

Vragen van Zoekers

De site laat niet het nieuwe zoekresultaat zien

Dit kan komen doordat in de browser kan worden aangegeven wanneer er op nieuwe versies van een pagina gecontroleerd moet worden. Om te controleren welke instelling je browser heeft doe je de volgende dingen:

  • klik je bovenin de browser op ‘Extra’
  • ‘Internet-opties’
  • ‘tijdelijke internet-bestanden’
  • ‘Instellingen…’.

Er kan bij deze instelling gekozen worden voor:

  • Bij elk bezoek aan een pagina
  • Telkens wanneer Internet Explorer wordt gestart
  • Automatisch
  • Nooit

Het best kan gekozen worden voor de optie ‘bij elk bezoek aan een pagina’. Klik/vink hier, indien dit mogelijk is, ‘bij elk bezoek aan een pagina’ aan.

 

Er gebeurt niets als ik op een e-mailadres van een Professional klik

Waarschijnlijk is er op uw computer geen e-mail client geinstalleerd.

Een e-mailclient biedt de gebruiker functies om een e-mail te schrijven, te bewerken en aan te bieden aan een mailserver voor bezorging bij de ontvanger. De e-mailclient kan ook worden gebruikt om e-mail te ontvangen van een mailserver.

Klik hier voor meer info

 

Wat betekent 'Relatie' onderaan een Profielschets?

Een Professional kan aangeven welke relatie deze met een andere Professional heeft.

De aard van een Relatie kan zijn:

  • Collega
  • Inspirator
  • Intervisiebegeleider
  • Referentie
  • Supervisor
  • Trainer
  • Vriend(in)
De Relatie verschijnt onderaan de Profielschets van de Professional. Zodra je met je muis over de Relatie gaat, verschijnen eventuele opmerkingen over de Relatie.
 

Vragen van Professionals

Hoe kan ik een foto plaatsen?

  • Ga naar de homepage van Gcoach.nl en log in door je 'Gebruikersnaam' en 'Wachtwoord' in te vullen.

  • Zodra je bent ingelogd, verandert het inlogscherm in een welkomsscherm met jouw naam en een lege afbeelding. Klik op het plaatje 'Geen afbeelding'.


  • Selecteer de tab "Gebruikersmenu" naast het tabblad "Contact info" .
    Klik op "Afbeelding bijwerken".



  • Selecteer een afbeelding op je PC door op de button "Bladeren..." te klikken.


  • Klik vervolgens op de button "Upload"
  • Klaar!
 

Hoe kan ik in een lijst meerdere dingen selecteren?

Als je bv 1 taal heb aangeklikt, dan kun je er meerdere aanklikken door de Ctrl-toets ingedrukt te houden en de anderen te selecteren.

 

Hoe kan ik mijn gegevens veranderen?

Log in op Gcoach.nl.

  • Ga naar jouw profiel door op het plaatje "Geen afbeelding" te kilkken.
  • Selecteer de tab "Gebruikersmenu"naast het tabblad "Contact info" .
  • Klik op "Profiel bijwerken".
 

Hoe kun je een Relatie aanmaken / accepteren?

Relatie aanmaken

Login in op Gcoach.nl met gebruikersnaam en wachtwoord.

Ga naar het Profiel die je als Relatie op je eigen Profiel vermelden wilt.

Klik op de tab Gebruikersmenu naast Contact info. Selecteer Connectie aanvragen. Er verschijnt een venster waarin je bij de aanvraag een bericht kunt toevoegen . Klik op de button Toevoegen om de aanvraag te verzenden.

Je zult nu moeten wachten totdat degene bij wie je de aanvraag hebt ingediend heeft gereageerd.


Relatie accepteren

Je krijgt een e-mail van Gcoach.nl als iemand je als Relatieaanvraag is ingediend. Klik op de link onder de Profielnaam om op Gcoach.nl te kijken wie de aanvrager is.

Als je de aanvraag wilt accepteren, log dan in op Gcoach.nl. Ga naar je Profiel en klik via Gebruikersmenu | Beheer uw connecties | Beheer connecties op het groene vinkje onder de foto om de Relatie te accepteren. Je staat nu vermeld op het Profiel van de aanvrager.

Indien je liever niet op het Profiel van de aanvrager als Relatie vermeld wil staan, kun je de aanvraag weigeren door op het rode kruisje onder de foto te klikken.

 

Hoe voeg ik kenmerken aan een Relatie toe?

Log in op Gcoach.nl

Ga naar je Profiel en klik via het Gebruikersmenu op Beheer connecties.

Selecteer het type relatie onder Type.

Geef commentaar in het tekstvak onder Commentaar.

Klik op de knop Update om je wijzigingen op te slaan.

 

Hoe weet ik of Javascript Engine op mijn PC is geïnstalleerd??

Om je als Professional bij Gcoach.nl te kunnen inschrijven, moet je Browser o.a. Javascript ondersteunen.

"Java-software vormt de ruggengraat van computers in spelletjes, auto's, vliegtuigen, raketten en zelfs de NASA Mars Rover. Java-software zorgt voor interactiviteit met het internet, real-time graphics op de televisie, directe beeldweergave op camera's en multi-player spelletjes op mobiele telefoons en desktopcomputers. U komt Java-technologie overal tegen."

>> Klik hier om je huidige Javascript Engine te testen.

>> Klik hier om de laatste Javascript Engine te downloaden.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Als je het wachtwoord van je Profiel bent vergeten, dan doe je het volgende:

  • Ga naar de homepage (is allereerste pagina van de site);
  • Klik aan de rechterkant van deze pagina op 'Wachtwoord vergeten ';
  • Vul in het volgende scherm de inlognaam (= gebruikersnaam) en emailadres van je Professional Profiel in;
  • Klik op verstuur en de site zal, indien het een bestaande inlognaam is, het wachtwoord hiernaar mailen.

Het kan zijn dat je toch geen wachtwoord ontvangt. Ga dan voor jezelf na of er een filter op je mailbox staat die het wachtwoord mailtje als spam-, of junkmail ziet. Bijvoorbeeld in hotmailboxen kan je dit instellen. Het komt regelmatig voor dat iemand dan niet zijn wachtwoord kan ontvangen.

 

Ik heb nog geen respons per e-mail ontvangen op mijn inschrijving

Mogelijke oorzaken:

  • De bevestiging wordt ten onrechte door je Emailclient (bijv. Outlook) als SPAM beschouwd. Controleer de volgende mappen: SPAM, Ongewenste Mail, Verwijderde Items.
  • Je hebt per ongeluk een verkeerd e-mailadres ingevuld.
Afhankelijk van de snelheid van jouw e-mailprovider ontvang je een bevestiging binnen een half uur. Heb je na 24 uur nog steeds geen bevestiging ontvangen, neem dan contact op met Gcoach.nl
 

Ik kan dit en dat niet vermelden?

Wat je niet in de hokjes kwijt kunt, kun je bij je profielschets of werkwijze vermelden, dan vindt men het ook via diverse zoekfuncties.

 

Inschrijven lukt niet

Mocht je problemen hebben met de inschrijving, dan kan dat aan de volgende zaken liggen.

  • We gebruiken voor het inschrijfformulier een speciaal script. Hiervoor heb minimaal één van de volgende browserversies of hoger nodig: Internet Explorer 6, Mozilla FireFox 1.5, Netscape 7, Opera 8. Voor een goed functioneren en voor je eigen (computer) veiligheid adviseren we je om altijd de laatste versie van je Browser te gebruiken. Voor het bekijken van de site kun je oudere Browserversies gebruiken.
  • Cookies en Javascript staan uitgeschakeld
  • Je beveiligingsinstellingen van je Browser staan te hoog ingesteld.
  • Je hebt alle gegevens niet (goed) ingevuld.
  • Je hebt langer dan een half uur over STAP 3 gedaan.
  • Je bent vergeten het vakje Accepteer algemene voorwaarden en condities aan te vinken.
 

Is mijn e-mailadres beveiligd tegen Spam?

Ja.
Je e-mailadres is beschermd met een Javascript. Dit script versleutelt je e-mailadres zodat bots die Spam versturen je e-mailadres niet herkent. Je kunt dit controleren door Javascript in je Browser uit te schakelen. Je e-mailadres wordt dan vervangen door de boodschap "Dit e-mailadres wordt beschermd tegen spam bots, u heeft Javascript nodig om het te bekijken"

Zorg er wel voor dat je na deze controle Javascript weer inschakelt!

 

STAP 3: U bent niet bemachtigd deze pagina te zien!

Als je een uur of langer over het invullen van STAP 3 hebt gedaan, dan krijg je na het klikken op  Registreren de melding: U bent niet bemachtigd deze pagina te zien. Het resultaat is dat u alle gegevens opnieuw moet intypen!

Volg daarom zorgvuldig de aanwijzingen die beschreven staan bij STAP 2, zodat u voorbereid en snel STAP 3 kunt doorlopen.
 

Waarom is uitloggen noodzakelijk?

Uitloggen is nodig indien iemand anders na jou gebruik maakt van dezelfde computer. Als je namelijk niet uitlogt kan deze persoon in jouw sessie terechtkomen en de gegevens in jouw profiel inkijken en zelfs wijzigen. Log je niet uit dan blijft de sessie nog ca. 15 minuten bestaan. Uitloggen staat dus voor het waarborgen van je eigen privacy.

 

Wat betekent 'Relatie' onderaan een Profielschets?

Een Professional kan aangeven welke relatie deze met een andere Professional heeft.

De aard van een Relatie kan zijn:

  • Collega
  • Inspirator
  • Intervisiebegeleider
  • Referentie
  • Supervisor
  • Trainer
  • Vriend(in)

De Relatie verschijnt onderaan de Profielschets van de Professional. Zodra je met je muis over de Relatie gaat, verschijnen eventuele opmerkingen over de Relatie.
 

Wat is het verschil tussen registreren en inloggen?

Registreren is alleen de allereerste keer nodig. Als je registreert krijg je via je inlognaam een wachtwoord toegewezen op je emailadres. Met behulp van je inlognaam en je wachtwoord kan je je dan registreren. Is dit eenmaal gebeurd, dan krijg je een Professional Profiel waarin je op elk gewenst moment kan inloggen.

 

Bijeenkomsten

Bijeenkomst Toevoegen

Je kunt als Professional al je Bijeenkomsten gratis plaatsen. Dat kan, na inloggen, door op de gewenste Categorie te klikken en vervolgens op: "[+] Voeg Bijeenkomst toe".

Let op: Bijeenkomsten kunnen alleen in een subcategorie toegevoegd worden.

 

Wie mogen er Bijeenkomsten toevoegen?

Alleen Professionals die ingeschreven staan bij Gcoach.nl mogen Bijeenkomsten toevoegen.

 

Kennis

Kennis Toevoegen

Je kunt als Professional je Kennis plaatsen. Dat kan, na inloggen, door op de Kennispagina op: "Voeg toe" te klikken.

 

Wie mag er Kennis toevoegen?

Alleen Professionals die ingeschreven staan bij Gcoach.nl mogen Kennis toevoegen.

 

Technische Vragen

Beeldschermresolutie

Gcoach.nl is gebouwd voor een minimale schermresolutie van 800 x 600. Waarschijnlijk staan jouw beeldscherminstellingen (in het configuratiescherm) lager dan 800 x 600. Je zal zien dat als je dit aanpast alle problemen voorbij zijn.

Om je beeldscherminstellingen aan te passen naar minimaal 800 x 600 ga je als volgt te werk:

  • Ga naar het Bureaublad van je computer (dit is het allereerste scherm nadat de PC volledig is opgestart);
  • Klik hierop met je rechtermuisknop;
  • Kies in het schermpje dat opent voor 'Eigenschappen';
  • Kies vervolgens voor het tabblad 'Instellingen';
  • In dit tabblad kan je de beeldschermresolutie aanpassen;
  • Kies voor minimaal 800 x 600;
  • Klik nu op 'Toepassen' en vervolgens op OK;
  • Het beeldscherm zal zich nu aanpassen.
 

Beveiligingsinstellingen van de browser

Kijk in uw browser onder Extra --> Internet opties --> Beveiliging. Het kan zijn dat de beveiligingsinstellingen van de browser op uw PC zodanig zijn dat communicatie met onze server niet/of lastig mogelijk is. Daarnaast kan het zo zijn dat een firewall op de PC de communicatie met de site onmogelijk maakt of in ieder geval bemoeilijkt.

 

Minimale systeemeisen

Deze website is geoptimaliseerd voor de volgende browsers:

  • Netscape Navigator 7.2 en hoger
  • Mozilla Firefox 1.5 en hoger
  • Microsoft Internet Explorer 7.0 en hoger
  • Opera 8.0 en hoger

De website is minimaal geschikt voor de volgende scherminstellingen:

  • 800 beeldpixels bij 600 beeldpixels
  • 16 bits kleurdiepte

Tenslotte

  • Let erop dat het netto beeldoppervlakte op het scherm optimaal blijft. De website functioneert het beste als er niet te veel werkbalken openstaan.
  • Je browser dient, om optimaal te kunnen functioneren, cookies te accepteren en javascript te kunnen uitvoeren.